يک مطالعه جديد نشان ميدهد زرده غني از کلسترول تخم مرغ مي تواند به اندازه سيگار کشيدن شريان هاي شما را سخت نمايد.
دکتر Spence، استاد عصب شناسي دانشگاه وسترن و تيم او، با مطالعه روي بيش از 1200 زن و مرد به اين نتايج دست يافتند.
در ابتدا آنها براي تعيين ميزان پلاکت در شريانهاي هر بيمار از سونوگرافي استفاده کردند.
سپس افراد از نظر عواملي مثل سيگار کشيدن، مصرف دارو، سبک ( نوع ) زندگي و تعداد دفعات مصرف تخم مرغ مورد بررسي قرار گرفتند.
پژوهشگران يافتند؛ اگرچه سطح پلاکتهاي عروق با افزايش سن به طور معمول بالا مي رود، اما سيگار کشيدن و مصرف زرده تخم مرغ اين شکل گيري پلاکتهاي عروقي را سرعت مي بخشند.
بر اساس گزارش اين دانشمندان، افرادي که در طول هفته سه بار يا بيشتر از زرده تخم مرغ استفاده مي کنند، در مقايسه با افرادي که 2 بار يا کمتر مصرف مي کنند، به طور قابل توجهي افزايش پلاکت بيشتري خواهند داشت.
اين موضوع زماني قابل درک است که بدانيم:
تنها يک زرده تخم مرغ حاوي ميزان کلسترول بيشتري از حد توصيه شده روزانه ميباشد.
اين پژوهشگران پيشنهاد مي کنند:
سفيده تخم مرغ به تنهايي يک منبع عالي پروتئين و جايگزين خوبي براي تخم مرغ کامل است، که در کنار سبزيجاتي مثل اسفناج، پياز يا قارچ ميتواند يک وعده غذايي سالم و خوشمزه باشد.

